torsdag 25 oktober 2018

25 Oktober 2018 Varit på Rusta igen

Hej

Igår var sambon och jag iväg till Rusta för att hitta lite saker till julen. Vi hittade massor med fint och några saker fick följa med oss hem för att sedan ta sin plats bland tomtar och juleljus. 

Igår skrev jag om att vi kommer ha olika färgteman till varje rum. Så när vi var på Rusta fokuserade vi på just det. Vi hittade bland annat lite saker till vardagsrummet där vi ska ha silver och rött.


Har redan lite silver och röda dekorationer hemma som dessa:


Så jag tror att det kommer bli bra när det är klart. Kommer säkert ta sin lilla tid men det är det värt.
----
Vi köpte också två saker till lilla sovrummet där dessa färgkombinationer ska vara

(Vitt och Svart)
Jag hittade en ljusstake i vårat hörnskåp och tänkte att den skulle passa bra inne i lilla sovrummet så jag letade runt lite och såg att dem hade svarta ljus på Rusta. Så det fick bli ett 4-pack med svarta ljus och så hittade vi också en vit gardin med stjärnor på. 
Har ett par svarta gardiner som passar utmärkt till dem vita, så det ska bli roligt att se hur det blir när det är dags.

----

Slänger in två bilder till på färgerna vi tänk till stora sovrummet och till köket.


(Beige och rött i köket, med lite guld här och var.)


Grönt, vitt och rött i stora sovrummet)

----

Vi hittade också tre nya smaker inför vintern/julen.

Den första Celsius var sambon som ville testa han tyckte att den var okej. men inget som han känner för att köpa igen. 
Knäckebrödet har vi inte smakat på ännu, tänkte ta det till frukost med en liten bit av helgskinka bredvid. 
Pepparkakorna var vi nog lite skeptiska till båda två, men ville testa dem för att se hur dem smakade. Förväntade mig att det skulle smaka massor med Päron. Men jag kände knappt smaken av päronen, dessa pepparkakor var supergoda. Jag är ingen som äter massor med pepparkakor under december, men dessa var farligt goda.

----

Avslutar detta blogginlägget med denna söta juldekoration som också fick följa med hem.

Den fick sällskap med 
Julsnö som vi ska ha i plastgranen.


Ha det gott

Kram Kram //Marres82


Inga kommentarer: