tisdag 2 oktober 2018

2 Oktober 2018 Julpyntande när?

Hejsan

Vaknade tidigt idag, vilket jag gjort dem senaste dagarna. Så fem på morgonen har man hoppat ur sängen för att söka sig vidare till kaffebryggaren. 
Har haft jobbig huvudvärk i tre dagar och trodde att den skulle komma på besök idag med. Har lite känningar av den men inte mer än så.

Satt precis och tittade lite i julgrupperna som jag är med i på Facebook, var med i två stycken innan men är nu med i fem plus två köp och sälj grupper där man kan köpa och sälja julpynt.

Många frågor om när man börjar julpynta i sina hem, man hittar även frågor om ljusslingor utomhus. 
Dem flesta svarade med att dem börjar sitt julpyntande i mitten av november, vissa började första lördagen i november allt för att hinna med till första advent. Jag brukar börja i mitten av november, för att det mesta ska vara klart till första advent. 

Det jag såg mest av att andra redan har börjat med är att sätta ut sina ljusslingor redan nu, många av dem för att dem ska hinna klart. Det jag såg som mest var runt 70 ljusslingor som någon skulle sätta upp innan advent. Så då förstår jag att man börjar tidigt. Andra hade satt upp några ljusslingor för att lysa upp i höstmörkret. 

Det enda jag kommer att göra är att gå igenom allt pynt för att se vad som är helt och inte. För att planera om man behöver köpa något nytt. Vi behövde köpa nya ljusstakar förra året, men vi bestämde oss för att använda dem vi tänkte byta ut ett år till. Får se hur det blir detta året, om det blir att köpa nytt eller inte. 

Jag ska ta och leta lite nya recept på julbak vet inte om jag gör det idag eller om det får vänta ett tag. 


Nu ska jag titta vidare på julgrupperna. Det är så många som lägger ut massa fina bilder som man kan titta på.

Ha det gott

Kram Kram //Marres82

Julgrupper jag är med i:

Jultips
Julfantasterna
Vi Jultokiga
Jul-Snackis
Vi som älskar julen

Jul köp och sälj grupperna jag är med i:

Julfantasternas köp och sälj
Julgruppen - Julsaker köper och säljes

Inga kommentarer: