tisdag 10 november 2015

Hejsan

Var iväg helgen som var på loppis tillsammans med min sambo och två ifrån hans familj. Var på en loppis i Karlskoga, där det fanns en hel del saker bland annat julpynt. Som dem sålde ut för halva priset. Jag och min sambos syster gick runt och tittade på alla saker och på julpyntet men hittade först ingenting. Hon hittade en kappa för 25 kr och en fin väska också för 25 kr. Jag hade ännu inte hittat något, när min sambo sedan gick runt för att titta på julpyntet så följde jag med honom. Helt plötsligt pekade han på en av julsakerna och frågade mig om det inte var en sån jag letat efter i flera år men inte hittat. Jag förstod inte riktigt hur jag kunnat missa den, för där stod en kartong med ett glögg set och skrek "Ta med mig hem"! Jag kunde ju inte gå därifrån utan att ångra mig och tycka synd om glögg sakerna för att det blev lämnad kvar bland alla tomtar, stjärnor och glitter som hade en eller flera partner. Så när man lyssnade lite försiktig på kartongen efter jag plockade upp den så hörde man ett svagt "Jippi äntligen..."
Ha ha nej skämt och sido det var nog mer jag som hoppade av lycka när jag äntligen hade funnit det jag sökt. Ännu större blev leendet när jag fick reda på att det var 50 % rabatt på alla julsakerna. Så istället för 50 kr blev det 25 kr.

Gick igenom julsakerna här om dagen kartong efter kartong för att hitta silver glitter band som jag använt som omtag till gardinerna i gästrummet förra julen. Hade tänkt att ha det i sovrummet i år men har letat överallt känns det som kartonger, lådor och skåp men ingenstans finns dem. Köpte lite saker ifrån Kina förra året och det silvriga glitter bandet var därifrån. Liknar detta:
Fast lite bredare.
Köpte som sagt lite annat där också:
Julgransstjärna den guld färgade med rött på beställde vi.

Och även ett guld band och en blomma som jag sätter dit i mitten på gardinerna som en liten dekoration.
Hittade en sak på nätet när jag sökte på julmys, och hittade denna bilden:
(Lånad bild)
Vet inte alls var personen har hittat "grenarna" men skulle gärna vilja veta då jag älskar allt med denna bilden. Mys faktor i stor skala, skulle vilja ha två stycken nere ovanför den första trappen. Vet att det finns grenar med ljus som säljs i vissa affärer men har inte sett något sånt här.

Så någon som vet vart man kan finna denna ljuvliga "prydnad" hojta gärna på mig.
Kram Marré




Inga kommentarer: