onsdag 4 november 2020

4 November 2020 Ny månad

Hej.

Nu är det en ny månad inte långt kvar tills första advent är. Har köpt lite julpynt på Rusta, ÖoB och Dollarstore. Lagt upp lite bilder på vårat Instagram, bloggen har stått stilla ett tag så har inte kommit upp så mycket bilder här.  

Anledningen till att det inte har blivit så mycket skrivande här är för att min mamma blev dålig med magsmärtor. Hon åkte in till sjukhuset tre gånger varav dem första två gångerna blev hon hemskickad då dem inte hittade vad det var som gjorde att hon hade ont. Tredje gången på en sen lördagskväll följde sambon och min bror med henne till sjukhuset (medans jag var kvar hemma hos henne och tog hand om hundarna)  och då blev hon kvar där. Hon hade fått gallsten, dröjde inte många dagar innan hon förflyttades till ett annat sjukhus för operation. Hon blev opererad med titthål och dem plockade bort stenarna men lämnade kvar gallan då det var infektion i den. På fredagen åkte min bror och hämtade henne medans jag och sambon åkte hem till henne för att vänta på dem där. När hon kom hem var hon trött och hade ont. Jag och sambon stannade kvar hos henne tills veckan efter på torsdagen då vi åkte hem. Men under tiden jag var hos mamma började min bror känna sig konstig i kroppen suddig syn, svårt att andas plus andra symptom. Så jag följde med honom till vårdcentralen då han behövde ta prover två av gångerna och höra om sina prover den tredje gången.

Samma dag som sambon och jag åkte hem, sent på kvällen ringde min bror och berättade att han skulle till akuten då han kände sig sämre. Väl där inne blev det mer prover och sen blev han hemskickad för att få svar, dem misstänkte då en propp i någon av lungorna. Han har fått vara på sjukhuset och tagit prover och gjort röntgen för att se vad det kan vara han har.

Idag ringde han och berättade att läkaren hade ringt han har fått giftstruma. Så nu blir det tabletter och besök hos läkaren. Mitt i allt måste han flytta i December då hans hyresvärd ska sälja huset, så nu måste han hitta något annat hus att hyra. Så först får han reda på att han inte får bo kvar i huset, sen blir mamma dålig och nu är han dålig, det blir väldigt mycket på en och samma gång. Samtidigt väntar man på svaret om mamma när infektionen i gallan försvinner behöver hon opereras igen för att ta bort gallan eller kommer hon slippa operation för att det ser mycket bättre ut.

Nu blir det fokus på att dem båda ska må bättre, hjälpa min bror att hitta ett nytt boende nära hans jobb.

Hade funderingar på att börja julpynta här hemma då jag alltid känner mig lugn när julpyntet är uppe och det blir en mysig känsla här hemma. Har satt upp lite julgardiner, utan tomtar på. I sovrummet hänger en mörkblå glittrig gardin, i köket mörkgröna glittriga gardiner och vardagsrummet röda glittriga gardiner alla från märket Angelstad som är mina favoriter älskar när det glittrar till jul. I datarummet hänger en vit gardin med guld stjärnor på. Har bytt lite dukar i vardagsrummet och i hallen. Dessa saker passade jag på att göra dagen efter vi kom hem, ville ha det mesta uppe ifall mamma behövde bli opererad igen. Känner fortfarande att det kliar i fingrarna, men samtidigt vill jag inte förknippa julen med att någon i familjen är dålig. Samtidigt blir det värre med Covid och jag vågar inte springa i butiker då jag har underliggande sjukdom. Det här året kommer man verkligen minnas flera år framåt.

Nu håller vi tummarna för att det blir bra för mamma och min bror. 💓💓 och att allt löser sig.

Ha det gott.

//Marre

2 kommentarer:

Annie sa...

Vad tråkigt att höra om din mamma och bror <3. Och det är ju extra jobbigt när man blir sjuk just nu och inte får ha med sig någon på sjukhuset eller ta emot besök...! Hoppas verkligen att de båda kryar på sig, och att det är bra med din pappa också.
Det är mycket att oroa sig för just nu... Jag tycker att du ska julpynta om du känner för det; vem vet vad som händer imorgon. Hoppas du får en fin helg!

Marre82 sa...

Tack snälla Annie <3 Ja det blir mycket på en och samma gång. Jag har pyntat lite smått får ta lite i taget. Har daglig kontakt med både min mor och även min bror. Pappa är allt bra med han tycker mest att det är jobbigt att inte få gå ut och handla eller ta en promenad när han vill. Samt att vi inte får hälsa på, hoppas verkligen att allt lugnar ner sig med virus och andra sjukdomar. Hoppas att allt är bra med dig och vovvarna <3 Ha en bra helg du med.