onsdag 21 augusti 2019

21 Augusti 2019 Jultema


Hej.

Tittade igenom allt mitt julpynt igår. Tänkte att jag skulle göra som förra årets jul, teman i varje rum. Jag har efter den julen fortsatt med just färgtemat i inredningen här hemma.
Insåg efter att tittat igenom julpyntet att jag har väldigt mycket rött, älskar den röda färgen till julen.
Så rött kommer det också bli, jag ska bara lista ut om jag ska ha det i dem två hallarna och i trappen bara eller om det blir i andra rum också. I vardagsrummet har jag tänkt att fortsätta med svart, vitt och silver. I köket svart, vitt och guld, gästrummet svart, vitt och gammelrosa och så vårat sovrum i pastell färger. Många rum med svart och vitt vilket det kan tänkas vara tråkigt, men att lägga till någon annan färg i det så känner jag att det blir bättre.

Har redan mycket i guld och silver. Men vill försöka hitta lite fina juldukar i dem färgerna med. Pastellfärger och gammelrosa gapar det tomt om så det är också något som jag vill hitta mer av. Men har i alla fall några månader på mig att finna det jag söker.



dukarsverige.se


Hur har ni det hemma hos er när det gäller dekorationer, har ni blandat med färger eller har ni teman som tex Disney?
När börjar ni planera inför julen när det gäller julklappar, mat och dekorationer?


Ha det gott.

Kram Kram

2 kommentarer:

Annie sa...

Jag kör alltid standardfärgen rött (och vitt); ganska traditionellt. Ibland har jag haft lite mer vitt, silver och guld, men jag återgår alltid till det röda till slut.

Marre82 sa...

Ja det röda är väldigt fint till jul så förstår att du återgår till det. :)