söndag 22 september 2019

22 September 2019 Julpyssel

Hej.

Börjar verkligen bli kallt ute nu så ikväll blir det att ta fram lite tjockare jackor. Bladen på träden har börjar skifta lite mer i färg än vad dem hade gjort för någon vecka sedan. Ska ta en promenad och leta efter lite kottar som jag kan måla om för att använda till julen.

Dem senaste dagarna har jag små pysslat lite med kartong och servetter. Tänkte dela med mig av det om det är någon annan som vill göra sådana också.

Det man behöver är
Kartong (Jag tog en bit av en flyttlåda funkade utmärkt.)
Lim (Jag använde mig av trälim, men fungerar säkert bra med annat lim också)
Penna (För att måla mallarna med)
Servetter
Och något att klippa eller skära ut mallarna med. 

Så först hittar du ett motiv som du vill måla av eller så gör man en på fri hand. 


Skär sedan ut dina mallar och lägg dem åt sidan. Börja riva eller klippa ut bitar av dina servetter som du vill använda. 


Rulla sen bitarna till små bollar som du använder till dina mallar som du limmar fast.

Slutresultatet för mig blev detta.


Lite pilligt var det, men ett roligt tidsfördriv medans man tittar på tv.

-----

Ha det gott

Kram Kram Marre

2 kommentarer:

Annas Strålande Jul sa...

Så pysslig och duktig du är! Ett himla enkelt och mysigt sätt att få till lite julstämning på!

Marre82 sa...

Tack <3 Ja det är det verkligen och roligt att ha något att pyssla med när kylan och mörkret ute smyger sig på :)