fredag 29 september 2017

29 September

Hejsan

Satt och tittade på alla mysiga och fina bilder som finns i gruppen Vi Jultokiga på Facebook. Gå med där om du vill känna extra julstämning fram till jul,  för den gruppen ger mycket värme, tips på julpynt och mycket mer.

I just den gruppen så var det några som hade lagt ut en bild på en ljuslykta som jag blev hel tokig i, skulle vilja ha en som står bredvid adventsgranen i hallen. Hittade dem på K-Rauta, Lampgallerian, Lampan och på Granngården. Vet inte om dem kommer ha dem där detta året. Men kommer hålla utkik efter dem så fort julsakerna kommer till butikerna.
Dem är så fina med lampor, juldekorationer och virvlande julsnö i.

Är inte helt säker men funderar på om dem fungerar på samma sätt som lavalampa, men tycker att det ser ut som samma beteende när dem är tända.

Idag är sambon iväg till jobbet och han har världens sötaste med hjälpare med sig, våran söta vovve är där och får träffa alla hästar, höns och deras lilla stall katt. Så han kommer nog vara bra trött när han kommer hem.

Jag ska ta och tvätta idag, funderar även om jag ska tvätta alla jultyg så det är klart när det är dags för pyntet i mitten av november. Måste börja pynta då om jag ska hinna med allt fram till jul.



Så här har det sett ut i vissa rum hos oss till julen. Det har förändrats mycket sen vi flyttade hit, och även detta år kommer det se annorlunda ut. Ska bli roligt, detta året kommer vi som jag skrev innan ha en adventsgran i hallen och den kommer stå nedanför trappen så man ser den så fort man kommer in i ytterdörren. Så får jag se vad jag hittar på när det gäller den vita byrån som står där. Två eller om det nu är tre år i rad så har det stått en vit liten ljus gran där.
Men funderar på om jag ska göra något annat detta året eftersom den andra granen kommer stå bredvid byrån. Ja det ska bli roligt att planera fram till dess, längtar som en tok.

Ha det gott alla.

Kram Kram // Marres82

Inga kommentarer: