fredag 1 september 2017

1 September

Hejsan.

Idag så har jag och sambon varit tillsammans i 15 år tänk vad tiden går fort.

Igår torsdag så var sambon iväg med våran lilla vovve till veterinären. Han har fått blodöra igen *morr* Så nu springer våran söta blomma runt med sin tratt, vilket han inte alls tycker är roligt. Men den ska sitta på i två veckor samma med bandaget som sitter på örat. Veterinären vägde först honom och sen tömde hon örat, sen fick han två sprutor en i örat och en i nacken tror att det var kortison men eftersom jag inte var med så ska jag låta det vara osagt. Sen kollade hon även vad som kunde vara anledningen till att han har fått blodörat, det kan vara att han bara har skakat sig och slagit i örat i någon möbel, det kan vara öroninflammation/svamp i örat eller det kunde ha suttit en fästing i örat som har gjort att han skakat på sig. Vi fick tabletter som han ska ta i ca 3 veckor då hon upptäckte att han hade lite svamp i örat, och vi har behandlat örat för öroninflammation i snart två veckor. Sambon ska iväg efter jobbet och köpa örondroppar som veterinären tyckte var jätte bra då hon själv har två golden. Idag har sambon också börjat jobba på sitt nya jobb, kanske lite konstigt att det är just på en fredag då det är sista jobbdagen på hela veckan men tror nog att det är för att han inte har jobbat med hästar innan så dem vill att han ska få lära sig grunderna innan han börjar ordentligt. Så ja han har börjar jobba på en ridskola och jag tror att det kommer passa honom bra och roligt att få testa på något nytt som man aldrig jobbat med innan.

Så nu till något helt annat, denna bloggen handlar till stor del av allt som hör julen till. Och jag vet att det är lite tidigt att skriva om det nu men vill ändå berätta vad jag har köpt ifrån Aliexpress som hör julen till. Men även andra saker som man inte alls behöver ha just till julen. Jag hoppas att allt kommer fram som vi beställt då det var strul förra gången vi beställde tre saker därifrån. Beställde då en slags klämma till tandkrämstuber för att kunna få ut det sista i dem. Man kan självklart ha dem till andra tuber med. Den klämman kom som den skulle medans dem andra två som var självlysande runda klister märken och en text dekor som det står put me down på som man ska sätta på toalettlocket för dem som har svårt att komma ihåg att ta ner toalettlocket. Dem två fick vi inte alls på posten och visst det kan bli så när man beställer ifrån Kina men det har inte hört till vanligheten innan. Så misstänker att det är som många andra strul med Postnord.

Då denna blogg sida kommer bli väldigt lång bestämmer jag mig för att sätta in bilderna i ett nytt inlägg. Och så får vi hoppas på att allt kommer fram som det ska.

Ha det gottit
Kram // Marres82

Inga kommentarer: