tisdag 3 december 2019

3 December 2019 Mums-Mums

Hej.

Igår kväll gjorde sambon och jag Mums-Mums. Det tog sin lilla tid att göra dem, men det var det värt. Så nu har vi lite att gotta oss med till julen.




Hade nog valt att ha smält choklad till istället för kakao. Men dem var jätte goda ändå.

Ska ta och sätta mig och titta på julkalendern som jag missat nu i två dagar. Vet inte vad jag tycker om den ännu. 

Vad tycker ni om den?

Har sett att många väljer att titta på gamla julkalendrar istället för dem nya som kommer varje år.
Gör ni det med och i så fall vilken? 

// Marre

2 kommentarer:

Annie sa...

Åh mums-mums! Det hör verkligen till barndomen:) Det brukar jag göra ibland också, men i år blir det nog inte några.
Jag tycker att julkalendern är helt ok i år. Gillar att den är riktigt julig:)

Marre82 sa...

Första gången jag testade på att göra dem, tur att jag hade sambon till hjälp. Det tog sin lilla tid när man bara har en elvisp som man ska stå och hålla i, i ca 30 minuter hehe
Kände att jag ville testa på att göra egna mums-mums då min syster gjorde det när jag var 12 - 13 år. Så det var verkligen att komma tillbaka till sin barndom när man fick ta sig en bit mums-mums när dem var klara. :)
Jag håller med om julkalendern den handlar om det som hör julen till, julpynt, vackra snö bilder, och så mycket mer.