måndag 18 november 2019

18 November 2019 Julens förberedelser.

Hej.

För några dagar sen började jag lite med våra fönster i kök och vardagsrum.

Fixade med gardiner och dukar, satte fram adventsstjärnor och en adventsljusstake.

I köket fick det bli både adventsstjärna och adventsljusstake. Brukar bara ha adventsstjärnan där men ville testa på något nytt för oss att ha både och.



-----

I vardagsrummet blev det bara adventsstjärnor i båda fönster.



Nästa rum jag kommer fixa julfint i fönstren är i sovrummet där vi har tre fönster. 
Kommer fokusera mer på fönstren detta året och även julgran när det är dags för den. Sen får vi se om dem smyger sig in en lite tomte här och var.

Jag och sambon har sett att det är rätt många som satt upp ljusstakar och stjärnor i sina fönster. Tycker att det är mysigt när det lyser upp i vintermörkret.

Idag ska jag iväg med en av mina bröder och så min mor till Rusta och Willys. Kommer bli kul, mamma ska titta efter lite fint att pynta med. Bror fyller år imorgon så det blir nog att fira honom medans vi är iväg idag. Vilken mysig födelsedag bland allt julpynt som finns uppe i butikerna.
Jag ska titta lite på en tidig julklapp som jag skulle få av min mor. Mer om det berättar jag i morgon.

Ha det gott.

Kram Kram Marre

4 kommentarer:

Annie sa...

Jag gillar också att ha både adventsljusstake och adventsstjärna! Man kan inte ha för mycket julbelysning, eller hur?! Visst är det underbart med fina julfönster:)

Marre82 sa...

Ja jag tycker att det blev jätte mysigt <3 Så det kommer nog bli så att vi fortsätter att ha det i köket :)
Nä det kan jag hålla med om jag älskar julbelysning och allt som glittrar till julen <3 och fina julfönster är pricken över i:et :)

Annas Strålande Jul sa...

Jag brukar också ha både stjärna och ljusstake i samma fönster på julen. Varför inte dundra på med så mycket jul som möjligt, liksom! Hehe. Så fint och stämningsfullt du har fått det. <3 Jag tycker också det är så mysigt att se ljusstakar och adventsstjärnor i fönstren hemma hos andra. Det lyser verkligen upp och värmer i mörkret.

Marre82 sa...

Ja jag håller med, det blir väldigt mysigt och det lyser upp det tråkiga mörka som är ute. :) Tack så mycket man blir lugn i själen när man får det mysigt och stämningsfullt inne <3