tisdag 1 september 2020

1 September 2020 Idag är det 17 år sen...

Hej.

 

Idag är det väldigt fint väder ute men samtidigt kallt. Det märks att hösten knackar på dörren. Härligt tycker jag då jag varit lite besviken på årets sommar. Sambon fick fyra dagar på sin semester då det var strålande solsken hela dagarna. Sen var det blåsigt och regnigt till och från resten av dagarna. Vi hade två veckor med jätte fint väder för ett tag sedan vilket var ljuvligt. Men nu längtar jag till hösten och att alla bladen ska skifta färg. Tycker det är väldigt fint på hösten och jag väntar på att få gå ut och kratta lite löv känna att det är kyligt om näsan och kinderna. För att sedan vänta på vintern och man får göra det julmysigt både ute och inne.

Har funderingar på att göra något ute till hösten. Det börjar bli mörkare och mörkare ute och då kan det vara fint att ha en ljusslinga eller något annat som lyser upp mörkret lite. Inget juligt utan mer höstlikt. Någon som har tips på hur man kan göra?


Men som jag skrev i rubriken är det 17 år idag som jag och sambon har varit tillsammans. Tänk vad tiden går fort känns som att det inte var så längesedan vi träffades för första gången. Men har varit med om mycket tillsammans. Kommer ihåg första gången jag hade julpyntat hemma som sambos. Önskar att jag hade tagit lite bilder då och sparat men hade inte en tanke på det då.

Han var van vid stjärna, ljusstake, gran och julgardiner plus dukar. Medans jag var van vid allt det plus glitter, girlander, ljusslingor, tomtar och massa annat i julpyntsväg.

Så medans han var iväg på fest hos en vän så passade jag på att pynta vårat hem. Jag blev så nöjd med tomtar på bord, hyllor och vid fönstret, stjärnor och ljusstakar, ljusslingor och gröna girlander vid ingångarna till rummen. 

När sambon kom hem från festen var jag väldigt spänd på vad han skulle tycka. Hans ögon lyste upp och han satte sig i soffan för att titta på allt. Dagen efter kom hans pappa på besök han tyckte också att det var väldigt mysigt så innan han åkte hem köpte han en ljusslinga för att sätta upp i sitt vardagsrum. Sedan den gången har jag fått göra det julmysigt hemma varje år. 

Och i år ska det bli väldigt kul och intressant att få göra det julmysigt här hemma första året i huset.


Ha det gott.


// Marre

(Lånad bild från pinterest)

2 kommentarer:

Annie sa...

Vad fint att din sambo och hans familj uppskattar ditt julpyntande:D
Fast annars hade du väl inte valt honom?! hehe...

Marre82 sa...

Ja det är väldigt roligt tror jag smittat av mitt julpyntande på hans familj då många av dem börjat lite smått också. Vilket jag tycker är väldig roligt.
Nä hade han inte tyckt om julpynt då hade det varit kris haha.