söndag 6 december 2015

Andra advent

Känns inte alls som december och vinter då man tittade på nyheterna och fick se och höra att det fanns blommor på Gotland som trivdes bra i det milda vädret. Det blåser fortfarande ute, hoppas på att det lugnat ner sig imorgon. Tycker inte alls om blåsten.

Har idag fuskat lite och ätit korv och köttbullar med lite ugnsomelett med lite räkor i. Jätte gott var det. Har tänkt att pynta det sista, men har inte blivit av ännu då jag kände att det var skönt med en slappar dag. Så idag har jag inte alls gjort mycket förutom att jag lagat mat. Men det får bli nya tag imorgon istället. Förhoppningsvis har det slutat blåsa så jag kan vara säker på att det inte blir strömavbrott när jag och sambon bakar pepparkakor.

Köpte för några dagar sedan en ljus som dofta äpplepaj luktar himmelskt gott och man blir sugen på äpplepaj med vaniljsås. Har också köpt två flytande två en med dofta av äpple och kanel och den andra doftar pepparkaka. Har letat som en tok efter rumsspray som doftar apelsin men inte hittat det någonstans. Har gett tips om det i bloggen tidigare och vet vart man finner gran doft sprayen. Men vill ha en större flaska så det håller längre.
Hittade en på Yves-rocher för 35 kr och har för mig att det är där jag köpt rumsspray för ungefär tre år sedan.Fast då med röd flaska.

Rumsspray - Gåtfulla Kryddor

Släpp in julens drömmar och magi i ditt hem. De varma tonerna av blodapelsin, bergamott och kanel förenas kring en mjuk hjärtnot av vanilj. 
 Finns mycket på Yves-rochers hemsida med juldoft.
Men jag letar febrilt efter denna, är det så att dem har slutat helt med den doften tro eftersom jag inte hittar den.

Får se om jag kanske kan hitta någon annan flaska med juldoft annars. Grandoft har jag redan så behöver något som doftar apelsin och helst också kanel.

Kram Marré
 

Inga kommentarer: